Zdrowy jęczmień

Już w starożytności odkryto dobroczynne właściwości młodego jęczmienia, jednak teraz znów o nim się mówi w kontekście zdrowej diety. Niektórzy są przekonani że dodaje energii a inni polecają go jaki składnik diety odchudzającej. Coraz częściej mówi się też o wysokiej zawartości karotenu i witaminy C. Ale pozytywów jest o wiele więcej.

Dlaczego młody jęczmień jest taki zdrowy?

Jest to przebogate źródło składników mineralnych i witamin. Występuje w nim witamina C i E a także witaminy z grupy B. Poza witaminami młody jęczmień zawiera magnez, wapń, cynk i żelazo. Zawiera też aminokwasy, chlorofil i naturalne hormony. Jednak najważniejsza jest ogromna ilość antyoksydantów, które pomocne są w leczeniu wszelkich stanów zapalnych i nowotworów. Dodatkowo zawiera cenny błonnik, który oczyszcza przewód pokarmowy i odpowiada za zmniejszenie łaknienia. Cholina zawarta w jęczmieniu jest potrzebna do prawidłowego wzrostu i funkcjonowania wszystkich komórek w organizmie człowieka.

Jakie działa na organizm?

Przede wszystkim sprzyja złagodzeniu wszelkich stanów zapalnych. Łagodzi też ból żołądka i stawów. Dobrze wpływa na cały układ pokarmowy, zapobiegając nowotworom jelita grubego. Potrafi obniżyć poziom złego cholesterolu i usprawnia metabolizm tłuszczów. Sprzyja dotlenieniu krwi, wpływając na produkcję hemoglobiny. Pomaga w postępowaniu z trądzikiem i owrzodzeniami a przede wszystkim przywraca równowagę kwasowo – zasadową w organizmie.

W jakiej formie występuje?

W handlu młody jęczmień sprzedawany jest zazwyczaj w postaci rozdrobnionej trawy lub sproszkowanego soku. Proszek powstaje w wyciśniętego soku a potem się go suszy przez odparowywanie wody w niskiej temperaturze. Ta metoda nie pozbawia jęczmienia  żadnych właściwości a proszek jest w stu procentach przyswajalny przez organizm ludzki. Natomiast trawa zostaje suszona w temperaturze przez dłuższy czas. W tym przypadku dochodzi do utlenienia niektórych wartościowych składników. Nie mniej jednak w trawie pozostaje duża ilość błonnika.

Jak jeść młody jęczmień?

Preparat można jeść w kapsułkach lub w proszku. Najlepiej dwa razy dziennie przed posiłkiem. Jeśli chodzi o ilość dawki, najlepiej dokładnie przeczytać ulotkę z opakowania lub zapytać dietetyka. Można też spożywać go w postaci proszku lub zawiesiny ale nie wszystkim odpowiada jego charakterystyczny smak. Dobrym pomysłem jest robienie z proszku koktajli doprawionych dodatkowo sokami z innych owoców i warzyw. Różnorodność dostępnych komponentów daje prawdziwe pole do stwarzania za każdym razem innego zdrowego przepisu.

W tym wszystkim należy pamiętać, że młody jęczmień to coś w rodzaju naturalnego suplementu i nie może zastępować tradycyjnego leczenia. Może je tylko uzupełniać.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *